De reis is gestart - Reisverslag uit Lima, Peru van Riette - WaarBenJij.nu De reis is gestart - Reisverslag uit Lima, Peru van Riette - WaarBenJij.nu

De reis is gestart

Door: Riette

Blijf op de hoogte en volg Riette

27 Juli 2009 | Peru, Lima

Eindelijk weer eens op vakantie :-)
Vrijdag 24 juli ben ik vroeg vanuit Schiphol vertrokken naar Lima, Peru. Op de drukste dag van Schiphol, naar later bleek. De rij voor het inchecken was daarom ook enorm, maar gelukkig konden we er zo langs omdat we thuis hadden ingecheckt en de boarding pass hadden geprint. Alleen een bagage dropoff was voldoende.

We zijn aangevlogen op Lima, waar we rond 4 uur in de middag aankwamen (lokale tijd).

De volgende dag van Lima naar Pisco gereisd. Pisco staat bekend om de drank die zij in die streek maken. En natuurlijk kregen we die avond een glaasje geserveerd. Helaas met alcohol, en aangezien ik dat niet lust heb ik het drankje toch aan mij voorbij laten gaan. Waarom zijn lokale drankjes toch altijd met alcohol? Wellicht een wat retorische vraag.....

De volgende dag zijn we naar Islas Balletas gegaan. Dat zijn een aantal eilanden waar veel vogels op leven. Ook hebben we daar zeehonden en pinguins gezien. Altijd erg leuk om in een bootje te varen, langs deze dieren. Ook zijn we langs de Calebra gevaren. Dat is een grote kandelaar op een helling, die daar gegraven is in de aarde. Het is onbekend wat die kandelaar is en waar die vandaan komt / wie hem gemaakt heeft.

In Peru zijn meer van dat soort mysteries. Vandaag hebben we over de Nasca-lijnen gevlogen. Ook van deze lijnen is het onbekend wat ze betekenen en wie ze gemaakt hebben.
De lijnen vormen verschillende afbeeldingen die ook in de aarde gemaakt zijn. Aangezien het er weinig regent, blijven deze lijnen bewaard. Vanuit het vliegtuigje hebben we ze bewonderd. Wel apart om dat zo in het landschap te zien.

Het was overigens een heel klein vliegtuigje, waar je met 5 passagiers in zat. Bij de lijnen draaien ze cirkels, zodat iedereen ze goed kan zien. Bochtje naar links, bochtje naar rechts, bochtje .... Je wordt er heel snel misselijk. Ik had reisziekte tabletjes meegenomen, en die moet je een half uur van tevoren innemen. Maar we kregen pas voor vertrek door dat we direct moesten instappen. Enfin, nog snel tabletje weggeslikt, en hup, het vliegtuig in.

Het draaien was inderdaad erg heftig. Ik ben gelukkig niet ziek geworden, alhoewel ik na afloop wel erg wankel op mijn benen stond. Maar het was de moeite absoluut waard. Erg mooi om de afbeeldingen vanuit de lucht te zien. Hoewel ze soms moeilijk te zien waren. In het landschap waren nl veel lijnen te zien (oa paden, ed). Af en toe moest ik er echt op gewezen worden waar ze waren. Ben benieuwd of ze goed op de foto te zien zijn.

Morgen gaan we naar Arequipa. Lange reis. Aanvankelijk zouden we nog in Puerto Inca overnachten, maar door de feestdagen in Peru was het hotel vol. Dus gaan wij direct naar Arequipa.
Overigens worden deze feestdagen dit jaar niet erg gevierd vanwege de mexicaanse griep. Geen festivals, dus. Maar kennelijk toch drukte. Wellicht dat de mensen het met de familie vieren, of gewoon de dagen weg gaan....

Arequipa schijnt een leuke stad te zijn. Het volgende berichtje zal daar ongetwijfeld vandaan komen. Tot dan!

  • 28 Juli 2009 - 08:18

    Henk:

    Hoi Riëtte,
    Niet erg handig om midden in de bouwvak naar Schiphol te gaan. Maar goed je plant wat en dan kom je in de melee van Costa Brava gangers terecht.
    Je bent uiteindelijk wel in Peru aangekomen.
    Lima moet je zo snel mogelijk verlaten hebben, want behalve het goudmuseum is er weinig te zien.
    Arequipa is een erg leuk stadje. Mooi centrum met veel bloemen overal. Ik was daar in 2000.
    Het vervolg van de reis zal wel Kolka Canyon zijn, Cusco, Inca Trail en Macchu Pichu?
    Ik herinner me nog, dat we naar de kondors gingen kijken in de Kolka Canyon. We moesten er vroeg heen en ja hoor om half acht 's morgens stonden we daar in de snerpende kou. Er was nog geen zon te zien en je weet vast, dat deze vogels zweven op de termiek.
    Laat je dus niks wijsmaken, een uur of 9 daar is vroeg genoeg. Er is ook geen MacDonalds of zoiets, alleen wat vrouwen met souveniers.
    Nog een aanrader. Als je in Macchu Pichu aankomt, zie je daar zo'n berg omhoog steken. Het is een hele klim (glibberig), maar vanaf de top heb je een heel mooi gezicht op het oude stadje en kun je ook heel goed de kondorvorm van de bebouwing zien. MP is gebouwd in de vorm van een kondor. Erg Mooi.

    Veel plezier op je rondreis door Peru.
    Ik heb het nog tegoed, ik ga half september weer op pad.

    Gr. Henk

  • 28 Juli 2009 - 16:06

    Jan De Koning:

    Hola Riëtte,

    Leuk je 1e berichtje vanuit Peru. Je zult inmiddels gemerkt hebben
    (of eigenlijk NIET gemerkt hebben .. ;-) dat mijn SMS-jes niet aankomen. Helaas dan maar.... Gelukkig is er altijd nog dit weblog.
    (Probeerde een smiley te plaatsen, maar dat is blijkbaar alleen de beheerder van deze weglog gegund? ).

    Grappig Pisco, dat drankje dronk ik met Eric tijdens onze zeiltrip in 1996 alweer. Enorm veel alcohol zat erin, als ik het me goed herinner. Of was ik zo dronken dat ik zelfs dat niet meer weet? :-)

    Fijn dat je niet compleet misselijk werd van het vliegen boven de Nazcalijnen, zolang de piloot ze maar niet voor een landingsstrip aanziet, gaat het vast goed. Zeer benieuwd of je dat ook op de foto hebt weten te krijgen...

    Sla die Mexicaanse griep maar over, ik heb me wijs laten maken dat die de 'belevenis' niet waard is...
    Verder gun ik jou en Marcel natuurlijk de meest bijzondere belevenissen/avonturen met de gezellige groep die jullie hebben.

    Veel plezier en ik zie je volgende bericht vanuit het bloemrijke Arequipa met smrt tegemoet.

    Hartelijke groet,
    Jn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Peru

23 dagen Peru-reis. Met Sawadee.

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2009

Back home

14 Augustus 2009

Na Cusco nu in Lima

13 Augustus 2009

Larestrail en Machu Picchu

07 Augustus 2009

Titicacameer

03 Augustus 2009

Kolca Canyon
Riette

Alle gemaakte reizen, zie: http://www.travbuddy.com/widget_map_display.php?id=2412606

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 73334

Voorgaande reizen:

10 Mei 2013 - 18 Mei 2013

Tokyo

01 Maart 2013 - 10 Maart 2013

IJsland

10 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

Baltische Staten

14 December 2011 - 03 Januari 2012

India

23 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Umbrie - Italie

13 April 2011 - 24 April 2011

Bolivia

26 December 2010 - 05 Januari 2011

Syrie

23 November 2010 - 29 November 2010

Aruba

30 April 2010 - 24 Mei 2010

Zuid-Afrika, Swaziland en Lesotho

17 Februari 2010 - 28 Februari 2010

Vancouver / Seattle

24 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

Peru

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: