Titicacameer - Reisverslag uit Cusco, Peru van Riette - WaarBenJij.nu Titicacameer - Reisverslag uit Cusco, Peru van Riette - WaarBenJij.nu

Titicacameer

Door: Riette

Blijf op de hoogte en volg Riette

07 Augustus 2009 | Peru, Cusco

Hallo allemaal,

Om met een positief bericht te beginnen: Marcel is weer beter. De dag voor het Titicacameer zag het er niet erg best uit. Maar de medicijnen hebben hun werk gedaan en hij is weer helemaal op en top. Ook de bijwerkingen waar hij last van had, zijn inmiddels verleden tijd. De vakantie is herstart! :)

Afgelopen dagen hebben we op het Titicacameer gevaren. We zijn bij verschillende eilandjes geweest. Soms erg toeristisch, dan weer wat authentieker. We hebben zelfs een nacht bij een familie geslapen. Was erg leuk om zo hun leefwijze te ervaren. Wel erg primitief. Oa geslapen op een doorgezakt bed....

Ze leven met name in de keuken. Daar gebeuren alle activiteiten, van koken en eten tot breien aan toe.
Die avond hebben we ook een feest bijgewoond. We moesten allemaal verkleed in de kleding van het eiland. Jawel, ik had drie rokken om.... zo zien jullie mij niet vaak :) Daaronder wel een broek en bergschoenen. Erg handig om daarop te dansen en te zwieren ;)

De dag erop een ander eiland bezocht (naam is mij even ontschoten). Daar was net een 12-daags feest aan de gang. Veel gedans, drank en coca-bladeren. De dansers zagen er super uit. Mooie kleding en mutsen met veren. Op dit eiland hebben we mannen een kledingdracht die nog afstamt van de spanjaarden in de 16e eeuw. Grappig om te zien.

Vandaag een dagje Cusco achter de rug. Morgen gaan we met de trekking beginnen. Vanochtend hebben we een briefing gehad. Oa over de route en wat we allemaal mee moesten nemen. Hierna de nodige boodschappen gedaan....

En nog eens druk bezig geweest met het pakket voor mijn broer. Want dat pakket konden we niet in Puno bij het busstation achterlaten.
Inmiddels blijkt uit een e-mail van Nico dat ik ook in Cusco het pakket kan verzenden. Nu nog wachten op wat extra info van hem, en dan kan die weg. Hopelijk gaat dat lukken...

Enfin, de komende dagen dus de trekking. Volgens de gids is het een mooie tocht. Alleen ´s nachts kan het wel erg koud worden, tot -15 graden! Had ik nu maar mijn warme kruikje bij me....

Gedurende de tocht geen internet. Dus daarna weer een volgend bericht...

Groet, Riette

  • 08 Augustus 2009 - 22:20

    Jan:

    Hoi Riëtte,

    Fijn dat Marcel weer geheel op de been en weer fit is en dat je uiteindelijk toch het rondje Titicacameer hebt gedaan. Zo in reisbeschrijving van Sawadee te lezen, staat er dezer dagen de pittige Larestrail op het menu. (Dan is een fitte startconditie zeker gewenst). Dat wordt afzien geblazen, …. maar ja de beloning is die fantastische omgeving met ‘nog-mooier-dan-de-folder-uitzichten’. Dan weet je gelijk weer waarvoor je het doet.
    Koude nachten? Daartoe zal ik je wat warmte vanuit NL sturen, bovendien was ‘t hier de afgelopen week zowaar zeer zomers, dus we kunnen wel wat graadjes missen.

    Wel benieuwd naar die driedubbele rokvoering waarover je schrijft, toch niet vergeten op de foto te zetten? Een waar paradijs voor rokkenjagers. Of eigenlijk misschien juist niet, hoop lagen te slechten en dan ook nog een broek … :-)
    Maar liefst 12 dagen feest!! Kijk die mensen daar snappen hoe het moet, … enne die coca-bladeren waren die nog ‘n beetje te pruimen? ;-)

    Goed, ik zie uit naar nieuwe belevenissen in je volgende bericht.
    All the best and take care.

    Groet,
    Jan

  • 09 Augustus 2009 - 10:59

    Henk:

    Hallo reizigster,
    Peru blijkt toch wel een beetje een achtergebleven land. Je zou verwachten, dat er toch minstens 1 drijvend interneteiland zou ronddrijven op het Titicacameer :-).
    In ieder geval fijn, dat Marcel weer hersteld is. Een beetje fit zijn is wel erg belangrijk, zeker met de komende wandeling op het programma.
    Zelf heb ik de 4-daagse Incatrail gelopen, tenminste dat was de bedoeling. De eerste dag ging het (te) voorspoedig, ik liep steeds vooraan. Nou was het eerste stuk ook vrij vlak, en aangekomen in het avondkamp, even opfrissen in de rivier en toen eten. Ik werd toch ziek 's nachts. Ik dacht natuurlijk meteen aan het eten, maar toen het licht werd, was ik de enige die klachten had. Ik kon mijn ene been niet voor de andere krijgen en dag twee was behoorlijk zwaar.
    Om mezelf en de anderen niet in de weg te gaan lopen, ben ik in mijn eentje de berg afgelopen in een door de gids aangegeven richting en ik zou vanzelf bij een spoorlijntje uitkomen. Daar moest ik op de trein springen, die naar links reed. In Aqua Calentis (of zoiets) moest ik vragen naar zeg maar Pedro en die zou mij dan naar 'ons' hotel begeleiden. Je raad het al, het hele verhaal klopte en om twee uur 's middags lag ik in mijn bedje. De volgende dag werd ik om 13:00 uur wakker, jawel, 23 uur geslapen. De kip was dus wel goedgeweest, ik was gewoon oververmoeid geraakt van de vakantie!
    Na een stevig ontbijt ben ik toen de omgeving maar gaan verkennen, daar had ik nog bijna twee dagen de tijd voor.
    Er was, naast het spoor, één cafe met internet en daar zat ik elke dag wel even. Uiteindelijk jammer, maar het was even niet anders.
    Cusco is natuurlijk een erg mooie stad. Wij hadden uitgebreid de gelegenheid om alles te verkennen. Ook 's avonds is het daar erg mooi, niet in de laatste plaats vanwege de schitterende verlichting, eind jaren 90 aangelegd door ons eigen Philips.
    Jullie zullen nu wel op sjouw zijn, maar vergeet niet, als je de puf nog hebt, de eerder genoemde berg bij Macchu Pichu nog even mee te nemen. Fantastisch uitzicht.

    Veel plezier nog de laatste week en ik zie een volgende bericht wel weer tegemoet.

    Gr. Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Peru

23 dagen Peru-reis. Met Sawadee.

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2009

Back home

14 Augustus 2009

Na Cusco nu in Lima

13 Augustus 2009

Larestrail en Machu Picchu

07 Augustus 2009

Titicacameer

03 Augustus 2009

Kolca Canyon
Riette

Alle gemaakte reizen, zie: http://www.travbuddy.com/widget_map_display.php?id=2412606

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 73338

Voorgaande reizen:

10 Mei 2013 - 18 Mei 2013

Tokyo

01 Maart 2013 - 10 Maart 2013

IJsland

10 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

Baltische Staten

14 December 2011 - 03 Januari 2012

India

23 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Umbrie - Italie

13 April 2011 - 24 April 2011

Bolivia

26 December 2010 - 05 Januari 2011

Syrie

23 November 2010 - 29 November 2010

Aruba

30 April 2010 - 24 Mei 2010

Zuid-Afrika, Swaziland en Lesotho

17 Februari 2010 - 28 Februari 2010

Vancouver / Seattle

24 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

Peru

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: