Back home - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Riette - WaarBenJij.nu Back home - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Riette - WaarBenJij.nu

Back home

Door: Riette

Blijf op de hoogte en volg Riette

26 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Tja, het is al weer meer dan een week geleden dat ik vanuit Peru naar huis ben gegaan. Om deze reisblog toch af te ronden, hier nog een klein verslagje van de laatste uren Peru. Want zelfs in een paar uur kan er veel gebeuren.....

De zaterdagavond hadden we een prima restaurantje ontdekt. Een aanrader! Ze serveerden echte Peruaanse gerechten. Op de kaart werd vaak corazon genoemd.
Corazon betekent hart in het spaans. Dus dachten we dat veel gerechten bereid was met kalfshart, varkenshart, kippenhart, etc. Het gaf me geen fijn gevoel en wilde toch graag iets vegetarisch bestellen. De serveerster raadde me pollo aan (pollo is spaans voor kip). Enfin, dan toch maar de kipspiesjes geprobeerd. Ze waren echt heerlijk. Gewoon kippenvlees, geen ingewanden.

Later viel het kwartje. Het restaurant heette Pura Corazon. De gerechten met Corazon waren waarschijnlijk typische gerechten van het huis. Geen bereid hart, dus. Waarschijnlijk wel met hart en ziel klaargemaakt :-)

Die avond nog bij een bakkertje een heerlijk toetje (lees: gebakje) gehaald... jammie!

Op de zondag hebben we weinig meer gedaan. In de loop van de ochtend zijn we naar Oukje en Amko gegaan (2 van de groep die ook later naar Nederland gingen). Met z'n vieren hebben we wat door Lima gelopen (wijk Miraflores) en hebben we een reunie bezocht. Na de lunch zijn we weer naar het hotel gegaan om de koffers te halen. Wel via de bakker, uiteraard, om nog even zo'n heerlijk gebakje te halen.

Rond 17:30 uur zaten we uiteindelijk in het vliegtuig. Naar huis, dachten we. Totdat de gezagvoerder ons vertelde dat de Peruaanse autoriteiten een extra controle wilden doen. Daarvoor moesten we allemaal weer uit het vliegtuig, incl bagage. Enkele drugshonden besnuffelden de bagage..... het duurde ca 4 uur voordat we weer allemaal in het vliegtuig waren. En zelfs op Schiphol werden we weer opgewacht door politiemannen met drugshonden. Volgens mij hebben ze niets gevonden.... slechte tip?

En nu ben ik dus al weer meer dan een week thuis. Afgelopen week heerlijk weer gehad met gemiddeld 24 graden. Dat is warmer weer dan in Peru... :-)