Alweer bijna het einde.... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riette - WaarBenJij.nu Alweer bijna het einde.... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riette - WaarBenJij.nu

Alweer bijna het einde....

Door: Riette

Blijf op de hoogte en volg Riette

21 Mei 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Internetcafees blijken zeer spaarzaam te zijn, hier in Zuid-Afrika. Eindelijk een 2e berichtje (ik typ nu op een toetsenbord waar de spatiebalk het amper doet...).

Lesotho was geweldig. Ik denk wel dat het het hoogtepunt was van de vakantie. Het lijkt wel of de tijd er stil heeft gestaan. De mensen lopen er met dekens voor de warmte. En het favoriete voertuig is een paard. Normale wegen zijn er nauwelijks. Naar het hotel hebben we ca 3,5 uur in een bus zitten hobbelen (zandweg).

Samen met een aantal groepsgenoten heb ik een mooie wandeling gemaakt met een gids (terwijl de anderen van een 204meter hoge wand (!) gingen abseilen). Het wandelen was erg leuk, met name omdat we hierdoor goed in contact konden komen met de lokale bevolking.

Vanuit Lesotho zijn we naar de kust gereden en uiteindelijk in Kaapstad beland.
Vandaag excursie naar Kaap de Goede Hoop gedaan. Daar hebben we geleerd dat bavianen zelfs een auto kunnen openmaken. Ze kwamen zelfs in 1 auto...

Binnenkort weer naar huis. Zondagavond vlieg ik weer terug,zodat ik maandag op schiphol land.

---- reisverslag is wat ingekort vanwege de haperende spatiebalk en de korte openingstijden van de internetwinkel. ----

• 21 Mei 2010 - 16:05

Jan De Koning:

Hoi Schat,

Dank voor je bericht.
    Kort maar krachtig! Je vele honderden foto's zullen hun eigen verhaal vertellen,,,; en natuurlijk zul je ogetwijfeld zelf ook 100-uit (honderd-uit) kunnen verhalen.

' Weinig internetkansen' ..., geeft maar weer aan hoe het in de wereld verdeeld is....'
    Alle mensen die in NL klagen, moeten ze maar eens een jaartje de rimboe insturen, 1s kijken of ze dan nog zo piepen..
    Het WK straks in ZA gaat echt de werkelijke taferelen niet laten zien.,,,

Met engelengeduld wacht ik tot maandag, zie je op Schiphol. Heb tussentijds ff voor je geregeld dat de stad weer helemaal schoon is, want de staking van vuilnisophalers is voorbij ;-0)

Liefs en love,
    Jan xxx

• 21 Mei 2010 - 22:33

Henk:

Hallo Riëtte,

Goh, wat gaat de tijd toch snel. Je bent alweer aan het einde van je reis gekomen. In ieder geval zal de overgang qua temperatuur niet zo groot zijn :-)
    We hebben als lezers van je reisverhalen niet veel kunnen lezen dit keer, maar ik heb in ieder geval de indruk, dat je een mooie reis hebt gehad.
    Zuid-Afrika is gewoon een mooi land, Lesotho is idd bijzonder, was ook mijn ervaring. En ik was daar in 1984! Blijkbaar is er niet veel veranderd.
    Geniet nog van de laatste dagen en wel thuis.

Groetjes
    Henk