Nog 1 nachtje.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Riette - WaarBenJij.nu Nog 1 nachtje.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Riette - WaarBenJij.nu

Nog 1 nachtje....

Door: Riette

Blijf op de hoogte en volg Riette

29 April 2010 | Nederland, Amsterdam

Nog 1 nachtje en dan vertrekken we naar Zuid-Afrika. Gelukkig is de aswolk weg en stijgen/landen de vliegtuigen weer op Schiphol.

Het is trouwens wel apart om met zo'n situatie bij een luchtvaartmaatschappij te werken. Het hele bedrijf staat meteen op z'n kop en iedereen probeert zijn bijdrage te leveren.

Ik heb zelf een dag op Schiphol in een pax-team meegewerkt om gestrande passagiers op te vangen die met een bus vanuit Spanje naar Nederland zijn vervoerd. Barcelona werd als hub / verzamelpunt ingezet. Vanuit verschillende plekken werden passagiers naar Barcelona gevlogen. Daar was geen aswolk en kon dus nog gevlogen worden. Vandaar werden ze ingedeeld in bussen, om ze naar Schiphol te vervoeren. Een enorme logistieke operatie.

Daarnaast heb ik nog twee dagen bij Customer Services gezeten om alle e-mails weg te werken. Een cursusruimte werd ingezet om alle extra hulpkrachten een werkplek te geven.

Het leuke is, dat je zo verschillende mensen in de organisatie leert kennen die je anders nooit spreekt.

Enfin, de aswolk is weg en vanavond ga ik mijn rugzak pakken. Morgenochtend om 10:30 uur vertrekt mijn vliegtuig.

Note: van een vriend heb ik trouwens begrepen dat er weinig internetcomputers zijn. Op zijn Zuid-Afrika reis was hij ook van plan een dagboek bij te houden, maar heeft dat uiteindelijk niet gedaan omdat hij niet kon internetten. Het is een aantal jaren terug geweest, dus hopelijk is het inmiddels verbeterd. Maar mochten er geen berichten verschijnen... er is niets gebeurd. Ik heb dan simpelweg geen PC kunnen vinden....

• 29 April 2010 - 12:38

Jan De Koning:

..nog 1 nachtje... ; ... .. en dan heb ik eindelijk het rijk weer alleen!!
    Het KONINKrijk in dit geval, wel zo toepasselijk op KONINGinnedag! ;-)

P.S.: zie je morgenochtend op Schiphol, om me ervan te gewissen dat je echt dat vliegtuig instapt ;=))

Liefs + dikke zoen,
    Jan xxx

P.S.2: ..neem jij zakdoekjes mee? ,,, Haha.

• 29 April 2010 - 12:38

Koninkje:

Ha die Riette, jij bofkont! In Lesotho zijn dan wat minder computers maar voor de rest zal je er bijna over struikelen hoor... No worries!
    Maar ik zou maar gewoon lekker gaan genieten dan in zo´n internet hok te gaan zitten... -:)
    Ik was zelf verslaafd geraakt aan OMA´s RUSKS... Je komt ze vast tegen! GENIET in hoofdletters... in gedachte reis ik met je mee! Ik heb ooit eens gehoord... Jij kunt ZUID AFRIKA verlaten, maar ZUID AFRIKA verlaat jou nooit! Dus pas maar op.. het land is verslavend! -:)
    HAVE FUN, De jongste Koningstelg.

• 30 April 2010 - 19:43

Margreet:

Je bent dus gevlogen!
    Geniet!! en ik lees je verslagen :)

• 01 Mei 2010 - 07:25

Henk:

Hoi Riëtte,

Ik ga je veel plezier wensen met deze reis.
    Zuid-Afrika is een erg mooi land en ik heb er veel van kunnen zien, tijdens mijn stageperiode van 7 maanden.
    Lesotho is een erg arm koninkrijk, maar de koning is rijk aan (jonge) vrouwen.
    Misschien kom je nog door Polokwane (vroeger Pietersburg) op weg naar Tzaneen en het Krugerpark, daar heb ik gewoond.
    Een ander hoogtepunt vond ik de Gardenroute, van Durban naar Kaapstad. Vergeet de grotten van Oudshoorn niet, met aan het einde van de grot de 'chimney'.

Veel reisplezier!

Gr. Henk