Vervolg 1e week Zuid-Afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Riette - WaarBenJij.nu Vervolg 1e week Zuid-Afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Riette - WaarBenJij.nu

Vervolg 1e week Zuid-Afrika

Door: Riette

Blijf op de hoogte en volg Riette

08 Mei 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal

Was gisteren gestart met een bericht.
Hieronder inclusief vervolg...

Jawel, toch een internetcafe gevonden. We zijn inmiddels al weer 1 week onderweg en het is geweldig. We zijn gestart in Johannesburg en vandaaruit via Panoramaroute naar Krugerpark en Swaziland gegaan. Nu zijn we in St Lucia.

Het Krugerpark was erg goed. 4 van de big 5 gezien. Alleen het jachtluipaard ontbreekt nog. Vandaag ook op safari geweest in het oudste park van Zuid-Afrika (Hluelue of iets dergelijks). Wederom geen geluk en heeft het luipaard zich verscholen weten te houden.

Wat hebben we dan wel gezien: olifanten, leeuwen (waarvan 2 mannetjesleeuwen tijdens een nachtsafari minutenlang voor de auto liepen. Erg imposant!), bavianen, antilopen, koedoes, nyala's, nijlpaarden, krokodillen, veel soorten vogels, giraffen, .... teveel om op te noemen. Dit heeft ook tot zeer veel foto's geleid.

In Swaziland sliepen we in kleine ronde hutjes met een rieten dak. In een park, waardoor de dieren zo over het kampterrein liepen. Daar konden we ook zo tussen de dieren rondlopen en fietsen. Geen wild dat ons zou kunnen bespringen :-) Met het fietsen kwamen we een groep zebra's tegen. Uiteindelijk renden de zebra's met ons mee en staken vervolgens vlak voor ons over.

Morgen vertrekken we naar Lesotho. Ben erg benieuwd hoe dat zal zijn.

Groet, Riette

• 08 Mei 2010 - 14:37

Jacob:

Hè, hè. Was al bang dat de volgende editie vanuit Amsterdam zou komen...

• 08 Mei 2010 - 15:27

Jan De Koning:

Hoi Schat,

Leuk je verslag te lezen. Ben zeer benieuwd naar al die honderden foto's en nog meer naar je verhalen natuurlijk ;-). Ik was heilig van plan vanmiddag naar A'dam te gaan voor de Giro (en je plantjes); maar zo de TV-beelden volgend (17.5 km is in de stad afgezet met dranghekken!) en ook enkele toegangswegen vanaf A10 zijn deels afgezet, leek me dat toch een minder goed plan.

Veel plezier in Lesotho, en ik zal nog een laatste sms naar dat 'luie-paard' sturen met verzoek even naar je camera te grommen.

P.S.: vandaag kreeg ik je kaart met 'the three Rondavels'. Heel mooi, dankjewel en dikke kus.

Liefs, Jan xxx

• 09 Mei 2010 - 12:48

N..Koehorst:

Schitterend reisverslag.
    Wens je hel goede voortzetting van de reis.
    Hier is alles goed.
    Groeten,
    PA

• 11 Mei 2010 - 22:14

Jan De Koning:

Hoi schat,

Woensdag 12 mei vertrek ik naar 'Dankbaarheid' onze volgboot voor de HT.
    Deze moet van Den Helder naar Harlingen worden gevaren. Ik ben dus t/m zondag uit de lucht, .... maar ja jij kan helaas ook niet elke dag on-line zijn...

Alvast veel plezier met vervolg van je reis!!

Je zult nu wel langzamerhand het Koninkrijk Lesetho gaan verlaten (of bent daar inmiddles al vertrokken) en je hebt vast het paardrijden overgeslagen omdat je niet zo'n fan van dit edele dier bent....

Zie uit naar je volgende bericht.

Liefs en kus,
    Jan xxx

P.S.: ik stuur ook nog een mail naar travel-girl.