Nieuwe reis geboekt, en aswolk... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Riette - WaarBenJij.nu Nieuwe reis geboekt, en aswolk... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Riette - WaarBenJij.nu

Nieuwe reis geboekt, en aswolk...

Door: Riette

Blijf op de hoogte en volg Riette

17 April 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal.

Jawel, ik heb weer een nieuwe reis geboekt! Ditmaal naar Zuid-Afrika, Swaziland en Lesotho. Net als bij Peru gaat Marcel mee. Gezellig!

Het is een reis met Sawadee en we vertrekken op Koninginnedag. Althans, dat hopen we. Want momenteel hangt er een immense aswolk boven Nederland en andere delen van Europa. Dankzij een IJslandse vulkaan met een onmogelijke naam: de vulkaan onder de Eyjafjallajökull-gletsjer.
Van IJsland eerst bank-roet, nu vulkanische roet... :-)

Ik hoop nu op slecht weer: regen, veel wind, enorme hoosbuien. Opdat de as wegwaait, of uit de lucht spoelt. Maakt mij niet uit. Zolang het ons vertrek maar niet gaat hinderen...

Note: een laatste bericht op volkskrant.nl is trouwens niet erg optimistisch. Zij verwachten nog tot medio volgende week ellende... :-(

• 23 April 2010 - 20:42

Inge Rosenthal:

Hoi Riette,

Ik zal voor je duimen dat de as je niet in de weg zal zitten en dat je gewoon kunt afreizen naar Zuid-Afrika. Geen verkeerd plan. Lijkt me erg bijzonder. Trouwens, leuk ook om de overige reisverslagen te lezen. Veel reisplezier en tot gauw weer een keer.

Groet Inge

• 27 April 2010 - 09:58

Jan De Koning:

Hoi Riëtte,

Nou ik heb de vulkaan voor je weten te bezweren hoor. Hij is rustig nu, en dus kun je vrijdag vertrekken. Veel succes met de laatste voorbereidingen.
    Jammer dat je/we Koninginnedag saampjes daardoor mislopen, you have them all ;-))

Kus en liefs,
    Janxxx

• 27 April 2010 - 10:00

Jan Again:

Zie berichtje hiervoor: ... het moest natuurlijk zijn.... you CAN'T have them all =;-)