Seminar - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Riette - WaarBenJij.nu Seminar - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Riette - WaarBenJij.nu

Seminar

Door: Riette

Blijf op de hoogte en volg Riette

25 Februari 2010 | Verenigde Staten, Seattle

Een kort berichtje uit Seattle. Vanaf een PC in het Boeinggebouw, waar we nu het seminar hebben. We hebben nu even pauze, dus kan mooi dit berichtje typen.

Zondag zijn we vanuit Vancouver naar Seattle vertrokken. We verblijven in een erg kitscherig hotel: de Fairmont Olympic Hotel. Het ligt in downtown Seattle.

Afgelopen maandag is het seminar gestart. De groep bestaat uit 27 personen, van allerlei nationaliteiten. Dat maakt het erg leuk en interessant. Zo hoorde ik bijvoorbeeld tijdens de laatste lunch, dat een chinees met Golf niet mag winnen van zijn baas. Zelfs het balletje dat hij slaat, mag niet voorbij die van zijn baas.

Naast presentaties hebben we ook een aantal 'uitjes' gedaan. Zo hebben we oa in een flight simulator gezeten. Dat was erg spectaculair, want het lijkt gewoon heel echt. Ik heb zelfs even mogen vliegen en het toestel mogen landen. Als een ervaren piloot bumpte ik slechts 2 keer op de landingsbaan :-)
Ook hebben we een toer gekregen over het vliegveld van Seattle en hebben oa de bagage-afhandeling gezien.

Vanavond hebben we het graduate dinner bij het vliegtuigmuseum. En krijgen dan ons certificaat uitgereikt. Ik verwacht heerlijk amerikaanse toestanden :-)

Kortom: we vermaken ons prima.
Morgen alweer de laatste dag. We vliegen via San Francisco naar Nederland. Als alles meezit komen we zondagochtend aan op Schiphol.

• 26 Februari 2010 - 16:40

Henk:

Qua Olympische gedachte blijven jullie in stijl, van het Olypisch stadion naar het Olympic Hotel. Het lijkt geen toeval.

Als ik op een A-weg rijd, mag een Golf ook nooit harder gaan dan ik, ik word gek als zo'n ding mij inhaalt, dus ik begrijp die Chinees wel :-)

Wel leuk, dat je zoveel facetten op en om de luchthaven te zien krijgt. Lijkt me erg interessant. Zo'n simulator is echt gaaf, heb ik ook eens mogen doen. Hoe verhoudt zich nou zo'n lokaal vliegveldje als Seattle tot Schiphol?

Veel plezier met de uitreiking bij het diner, ik heb eens iemand gesproken, die een gouden hamburger kreeg opgespeld. Natuurlijk wel met twee vleugeltjes eraan.

Gr. Henk

• 26 Februari 2010 - 16:54

Riette:

Een gouden hamburger met vleugeltjes.... die is bij ons niet voorbij gekomen. Wat moest die persoon daarvoor doen om die opgespeld te krijgen?

Seattle is een redelijk groot vliegveld. Geen idee hoe het zich verhoudt met Schiphol. Zal eens opzoeken....

• 27 Februari 2010 - 00:54

Lorenzo:

Hia Chio Riëtte,

Hier een berichtje van die leuke chinees. Ik vond het heel leuk dat je tijdens de lunch zo aan mijn lippen hing. .. Ik zou dat graag in een andere setting nog een graag met je overdoen (^_^)
    .. en je mag jouw balletje best voorbij de mijne plaatsen hoor.
    Zolang je hole 18+ "-) maar intact houdt.

Ik wil voorstellen af te spreken op de landingsbaan in A'dam.
    Hoe herken je mij??
    Ik heb een goudkleurige kroepoek achter mijn rechteroor (zonder vleugeltjes ;)
    Al surfend op de golven van geluk verwacht ik heerlijke hollandse toestanden.

...Eigenlijk ben ik dus gewoon een afhaalchinees :>.)
    Tot zondag?

Chinese wijsheid ter besluit:
    'Wie de golf wil neerduwen, maakt golven'

'Al is de golf nog zo hoog, met jou wil ik wel surfen'

'Als het golft dan golft het goed
    niet te stuiten, niet te sturen
    duurt het dagen, duurt het uren
    Als het golft dan golft het goed' (de Dijk)

Let's play golf!

Greetz,
    Lorenzo xxx

• 27 Februari 2010 - 19:19

Margreet:

Ik ken iemand die heul
    blij is, als je er weer bent.. maar zijn naam is niet Lorenzo:)
    Dat wordt nog dringen op Schiphol, haha.