Eerste dag Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Riette - WaarBenJij.nu Eerste dag Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Riette - WaarBenJij.nu

Eerste dag Vancouver

Door: Riette

Blijf op de hoogte en volg Riette

18 Februari 2010 | Canada, Vancouver

Ja, het is gelukt om business class te vliegen. :-) Heerlijk voor een lange vlucht, want je stoel kan volledig in slaapstand. Hierdoor lig je nagenoeg net zo recht alsof je in bed ligt. Zo kan ik wel een paar uurtjes slapen, wat normaliter nooit lukt in economy class.

Grappig was dat ik bij Gerard Joling in het vliegtuig zat. Hij op stoel 1C, ik er precies achter op 2C. Hij geeft volgende week een aantal optredens in het Holland Heineken Huis (HHH), dus ging kennelijk al wat eerder er heen. Hij ging samen met zijn ouders, die zaten ook in het vliegtuig en kwamen af en toe langs.

Ik slaap in de "LightheartInn". Een kleine Bed&Breakfast met slechts 3 kamers. Ik had mazzel toen ik ze aanschreef, want ze hadden net een annulering. Greg is de huisbaas. Een vriendelijke man die mij direct een hele rondleiding door het huis gaf. En bij een kopje thee met overheerlijke muffin mij probeerde te overtuigen waarom curling toch echt een hele spannende sport is (voor degene die het willen weten: er blijkt veel strategie in te zitten).

In de avond wilde ik nog naar het HHH. Ik had begrepen dat er kaartjes voor het schaatsen geloot werden (de 1500m mannen op zaterdag). Enige vereiste was een Nederlands paspoort. Echter, die avond had ik de paspoortnummers vergeten en ben onverrichte zaken terug gegaan. Maar vandaag heb ik ons (mijn 2 collega's en ik) wel ingeschreven. Morgenochtend krijg ik een SMS als ik kaartjes gewonnen heb. Klein detail: ik kon slechts per persoon voor maximaal 2 kaarten inschrijven en we zijn met z'n 3-en. Dus als 1 iemand wint, dan hebben we 2 kaarten en moet 1 iemand buiten blijven. Maar als 2 winnen, hebben we er 4 en kunnen we iemand extra meenemen.

Enfin, hopelijk kan ik jullie morgen een feestelijk bericht sturen dat jullie mij zaterdag op TV bij het schaatsen kunnen spotten.

Wat heb ik vandaag gedaan? In ieder geval heel veel gelopen. Ik heb met name downtown Vancouver bekeken, de olympische vlam, skyline Vancouver en het Seaworld Aquarium.
Eerste indruk: Vancouver is een leuke stad. De olympische spelen geeft het wel een extra sausje met alle flink uitgedoste fans.

Groet, Riette

• 19 Februari 2010 - 07:29

Annet:

Hee Riette, bofkont... je zit er gewoon! Van mijn vriendin Sandra heb ik de ORGINELE OS Winterhandschoenen over de post gekregen dus bij elke schaatswedstrijd trek ik ze aan!
    Je moet maar uitkijken naar zo'n blauw smurfen pak met het hoofd van Sandra erop... Ze loopt er ergens rond.. -:) -:)
    Heel veel plezier he... ik ben heel jaloers! Annette gister ZILVER... ik ben trots op mijn naamgenoot!

Gruss Gotti, Annet.

• 19 Februari 2010 - 11:23

Henk:

Zo Riëtte, dat klinkt allemaal wel erg goed, te beginnen met Business Class. Met mijn lengte ben ik dan direct jaloers. Op Gerard Joling kick ik wat minder en ik hoop, dat ie zijn optreden niet in het vliegtuig is begonnen :-)
    Vancouver klinkt goed zeg en het is echt boffen, dat je daar een aantal dagen kunt verblijven.
    Heb je nog tijd om walvissen te spotten? Misschien in het onwaarschijnlijke geval je geen kaarten wint, is dat nog een optie.

Geniet ervan en nog veel plezier.

Gr. Henk