vast in hotel - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Riette - WaarBenJij.nu vast in hotel - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Riette - WaarBenJij.nu

vast in hotel

Blijf op de hoogte en volg Riette

07 Maart 2013 | IJsland, Reykjavik

Gisteren niet weggegaan vanwege de harde storm. Dagje hotel. Nog wel even naar buiten geweest voor een kleine wandeling. Maar die hebben we kort gehouden vanwege het zand dat opwoei.

Vandaag stormde het nog steeds hard, maar vandaag wel erop uitgegaan. Oa een wandeling gemaakt in een nationaal park. Erg mooie watervallen gezien. Hierna naar een gletsjer en gletsjermeer. Daar waren verraderlijke rukwinden. Plots kwam een rukwind vanaf de rotsen waar we stonden en kwamen er veel stenen en sneeuw naar beneden. Het kwam op een aantal groepsleden, maar gelukkig was niemand gewond. Er kwam nog een rukwind en die velde uiteindelijk wel een groepslid. Hij viel en brak zn arm. Geluk bij een ongeluk: we hebben twee artsen in de groep. Dus die hebben hem verzorgd. Zo meteen krijgt hij gips om zn arm, en zal daar de rest van de vakantie mee moeten lopen.

Morgen gaan we weer terug naar Reykjavik. We moeten dan langs een stukje weg waar het waarschijnlijk heel hard zal stormen. Het busje heeft het vandaag gered, dus ik verwacht dat dat morgen ook gaat lukken.

• 07 Maart 2013 - 22:31

Henk:

Hoi Riëtte,

Nou nou, wat een weertje hè? Zo omschrijft de gemiddelde Zeeuw dit soort weertypes geloof ik.
    In plaats van malaria dreiging, nu eens een weeralarm.
    Het klinkt best wel spectaculair, bijna als in de film Cliffhanger, maar wel jammer dat er iemand gewond is geraakt.
    Dat is jou gelukkig bespaard gebleven en jou kennende heb je ook nog wel weer genoten van dit weertype.
    Sawadee doet in ieder geval haar best om waar te maken wat ze beloven: een avontuurlijke reis naar IJsland.
    De uitdaging morgen ligt er blijkbaar in, of het ijzerdraad het busje bijeen gaat houden.
    Neem voor de zekerheid maar een paar blikjes Coca Cola mee :-) .

Geniet ze nog.

Gr. Henk