Hagelwitte stranden met palmbomen - Reisverslag uit Palm Beach, Aruba van Riette - WaarBenJij.nu Hagelwitte stranden met palmbomen - Reisverslag uit Palm Beach, Aruba van Riette - WaarBenJij.nu

Hagelwitte stranden met palmbomen

Door: Riette

Blijf op de hoogte en volg Riette

29 November 2010 | Aruba, Palm Beach

Het weekje Aruba was super. Veel te kort, zoals altijd. Maar we hebben wel genoten en een goede indruk van het eiland gekregen.

De heenvlucht was prima. We kregen uiteindelijk een stoel in de comfort class. :-)

In Aruba is het nu 29 graden, terwijl het in Nederland tussen de 5-10 graden was. Heerlijk, maar ook wel erg warm als je bij aankomst nog een spijkerbroek aan hebt. Die kleeft meteen lekker aan je benen ...

De eerste dag gerelaxt en gezond op het hagelwitte strand met palmbomen. Het zeewater was prima en het zwembad met bubbelbad nog beter. Helaas wel die dag op de schouders verbrand....

Deze stranddag was uiteindelijk de beste dag van de hele week. Het werd steeds bewolkter en de zon kon er moeilijker doorheen komen. Nog wel 29 graden met een flinke wind, maar door de bewolking en de regen die er soms viel, toch vaak drukkend warm.

Twee dagen zijn we bij Arashi wezen snorkelen. Veel vissen gezien. Zelfs een paar grote scholen vis. Het koraal is niet zo mooi, maar de vissen des te meer. Veel variatie in kleur, grootte en type. Zelfs zwemmende inktvissen gezien. :-)

De laatste twee dagen hadden we een autootje gehuurd en zijn we naar het nationale park van Aruba gereden: Arikok. Daar zijn oa rotstekeningen van indianen te zien. Bovendien waren er twee grotten waar we zo in konden lopen, zonder gids. Dat is wel erg apart. En donker! Met de flits van mijn fotocamera hebben we onze weg gevonden.
Verder was het park niet zo interessant: veel cactussen en rotsblokken.
In de wegen van het park waren veel geulen gemaakt om het regenwater weg te laten lopen. Met onze auto waren die geulen soms net iets te diep, waardoor de bumper over de weg schraapte. Uiteindelijk hebben we het wel gered, maar het was wel zoeken naar de meest vlakke route.

En dan nu weer in Nederland. KOUD!!! Bovendien blijkt de verwarming het niet te doen. In mijn huis is het nu 7 graden. Bovendien sneeuwt het buiten. Brrrr. Dat is wel iets anders dan in Aruba. Zo meteen komt een klusjesman langs. Hopelijk kan het snel verholpen worden....

• 29 November 2010 - 20:53

Patrick:

Toen ik schreef 'mooi weer mee terugbrengen' bedoelde ik eigenlijk iets anders dan dat witte natte spul. Maar gelukkig hebben we de foto's nog.

• 09 December 2010 - 23:08

Jan:

Nou mevrouw Riëtte, het was me een waar genoegen U eens te mogen vergezellen op een van uw mooie en avontuurlijke reizen.
    Smaakt naar meer!! :_))

'Many happy returns', ... oh nee dat zeg je wanneer iemand jarig is...

... maar in reiscontext is het ook zo'n verkeerde kreet nog niet.

Groet & kus, Jan

P.S.: zag dat je inmiddels op deze site al een reis naar 'Ghana' hebt aangemaakt.