eerste tevens laatste reisverslag van Umbrie - Reisverslag uit Rome, Italië van Riette - WaarBenJij.nu eerste tevens laatste reisverslag van Umbrie - Reisverslag uit Rome, Italië van Riette - WaarBenJij.nu

eerste tevens laatste reisverslag van Umbrie

Door: Riette

Blijf op de hoogte en volg Riette

04 Juli 2011 | Italië, Rome

Tja, een reisverslag maken terwijl je al terug bent. Het is me nog nooit gebeurd, maar nu dus wel. De afgelopen dagen (11 dagen) zijn we heerlijk in Umbrie geweest. Deels op kosten van SNP, want dit was de reis die ik gewonnen had met een prijsvraag. Foto's op een website zoeken en daar de landen bij noteren, heeft me deze vakantie opgeleverd. Alleen de accommodaties. Vlucht en auto moesten we zelf regelen. Maar ja, als je bij een luchtvaartmaatschappij werkt, is dat geen probleem :-)

Donderdag 23 juni zijn we naar Pisa gevlogen. En natuurlijk de scheve toren mogen aanschouwen. Wel leuk om die na zoveel jaar weer een keer te zien. Hij is nog even scheef, maar nu kan je wel op de toren staan (x jaar terug kon dat nog niet).

Vanuit Pisa zijn we naar Umbrie gereden. Het eerste hotel was in Gubbio. We hadden het penthouse, met dakterras. Echt een superkamer!

Gubbio is een erg leuke stadje. Middeleeuws sfeertje. Smalle straatjes. Paar leuke wandelingen gemaakt in de omgeving.

Vanuit Gubbio zijn we naar een agri-turismo gereden bij Bovara di Trevi. Met zwembad, wat zeer prettig was vanwege de enorme hitte. Het complex lag op een berg, waardoor je vanuit het zwembad een mooi uitzicht had op de bergen.

Ook hier enkele wandelingen gemaakt en de steden Spello en Assissi bezocht. In Spello hadden we het geluk dat er een groot evenement was: de Infiorata. Tijdens deze Infiorate worden grote kunstwerken op straat gemaakt met bloemblaadjes. Beetje a la bloemencorso in Nederland, maar dan toch anders. Zie deze link voor een impressie http://www.infioratespello.it/

De volgende dagen zijn we naar Ferrentillo gegaan en zaten we in een verbouwd klooster. Een super locatie boven op een berg. Het was even zoeken, maar uiteindelijk wel gevonden.

Wederom wandelingen gemaakt en Spoleto bezocht. Een leuk stadje met een enorme brug.

Als laatste reden we naar Campi, wederom naar een zgn agri-turismo.
De laatste dag wilden we een wandeling maken over de piano grande, maar het weer sloeg helaas om. We hebben ca 2 uur in een restaurant gezeten en nog eens 1,5 uur in de auto. In afwachting op droogte. Die kwam uiteindelijk niet en we hebben vervolgens de piano grande met de auto bezocht.

De piano grande is een grote hoogvlakte waar veel voorjaarsbloemen zijn. We hebben er nog iets van gezien, ondanks de regen. Maar met zon zou het waarschijnlijk nog spectaculairder zijn dan het nu al was. Voor een kleine impressie: zie deze site http://www.pbase.com/bauer/pianogrande

Zondag vanuit Campi teruggereden naar Pisa. En daar weer teruggevlogen naar Nederland.

Vandaag (maandag) weer gestart met werken. Het was een erg leuke vakantie met veel warme dagen. Lekker uitgerust weer aan het werk...

• 04 Juli 2011 - 20:44

Henk:

Hoi Riëtte,

wat leuk, dat je op deze manier ook nog eens op reis kunt. Gelukkig in het spel èn de liefde, leuk hoor.

Italië is natuurlijk een van de mooiste landen in Europa. Het land waar design is uitgevonden en daarmee nog steeds voorop loopt, kijk alleen maar naar de auto's die daar weg komen :-)
    Als ik je verslag zo lees, hebben jullie nog best veel gezien en kunnen doen. Maar goed, dit was extra en een gegeven paard moet je ook weer niet in de bek kijken.

Wellicht kan ik volgend jaar zoiets schrijven, ik heb voor de as. reis iets bij SNP geboekt en zal de nieuwsbrief, met daarin ongetwijfeld de volgende prijsvraag, ontvangen.

Ciao,

Henk

• 05 Juli 2011 - 00:43

Jacob:

Heerlijk! Umbrië was de bestemming van mijn eerste SNP groepsreis. Spoleto, Assisi, Piano Grande. Mooie herinneringen komen zo weer boven. Dan moet je weer acclimatiseren hier, ja.

• 09 Juli 2011 - 16:15

Jan:

Hoi Riëtte,

ALS jouw reisgenoot naar het schitterende Umbrië, heb ik nu met eigen ogen en oren kunnen ervaren dat al je verhalen op waarheid berusten :-)
    ...... Maar dat wist ik natuurlijk al. Volgens Henk ben je ook gelukkig in de liefde... Weet hij soms meer dan ik?

P.S.: Niet alleen 'soms' waarschijnlijk ;-))

Dikke kus,
    Jan xx